Kreatywność i innowacyjność jako warunek wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 10
Rodzaj pracy: Zaliczeniowa
Identyfikator pracy: 720

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 40 zł (zamów)

Opis pracy

Kreatywność odgrywa kluczową rolę w procesie innowacji, a innowacja, która jest ceniona przez rynek stanowi siłę napędową utrzymania zmian, jak i wydajności. Czyni to także innowację samym twórcą tych czynników. W organizacjach stymulanty, a także bariery dla kreatywności mogą napędzać lub utrudniać przedsiębiorczość. Obecnie konkurencja wciąż się zaostrza, dlatego kreatywność i innowacyjność są potrzebne, aby dostosować się do zmieniających się okoliczności. Rozwój ciągłych innowacji wymaga odpowiednich zasobów ludzkich, finansowych i technicznych. Każda innowacja zaczyna się od kreatywnych pomysłów, a kreatywność jest z kolei punktem wejścia dla innowacji.

Kreatywność stanowi jedną z najistotniejszych cech kapitału ludzkiego. Ma zatem wpływ na wdrażanie innowacji i odgrywa istotną rolę w procesie innowacyjnym. Kreatywność można odnieść do podmiotów, które współpracują ze sobą w celu wykreowania użytecznych i wartościowych produktów, usług, pomysłów czy programów. Jest to zjawisko, które stymuluje nowe idee, przekształca istniejącą wiedzę i analizuje założenia w celu tworzenia nowych teorii i paradygmatów. To także proces, który obejmuje ukazanie, wyselekcjonowanie, wymianę oraz łączenie faktów, pomysłów i umiejętności.

Innowacja natomiast to umiejętność tworzenia czegoś nowego, czyli sposób na wcielenie pomysłu i wprowadzenie go w życie. Innowacje mają miejsce poprzez wdrażanie nowych lub znacząco ulepszonych produktów, usług lub procesów w produkcji. Obejmuje to także nowe kampanie marketingowe i zmiany organizacyjne, które prowadzą do różnych sposobów pracy i relacji firmy ze środowiskiem zewnętrznym. Nowe rozwiązanie jest innowacyjne tylko wtedy, gdy zostanie zastosowane w działalności firmy. Innowacje mogą zwiększyć wydajność, a tym samym poprawić konkurencyjność firmy na rynku.

Celem refleksji jest ukazanie różnych aspektów innowacyjności i kreatywności, a także przedstawienie strategii konkurencyjnych, które mogą być stosowane przez przedsiębiorstwa w celu zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 40 zł.

Podobne prace

Crowdfunding jako innowacyjna forma finansowania
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 59