Opis pracy
Potrzeba doskonalenia w organizacjach znana jest od bardzo dawna, lecz obecnie nabiera ona coraz to większego znaczenia. Konieczność bycia przedsiębiorstwem efektywnym, elastycznym, a jednocześnie zorientowanym na zmiany z szybką możliwością adaptowania się do otoczenia, to główne przesłanki do dążenia do doskonałości. Doskonalenie to dotyczy różnorodnych aspektów przedsiębiorstwa, poczynając od jego działań, produktów, struktur, procesów itp.
W obecnych czasach, wiele przedsiębiorstw wykorzystuje w zarządzaniu podejście procesowe, z uwagi na fakt, że identyfikacja procesów zachodzących w organizacji pozwala na lepsze rozumienie tworzenia wartości, a ciągłe doskonalenie pozwala na zwiększenie efektywności funkcjonowania. Przedsiębiorstwa wprowadzają do swoich struktur różnego rodzaju koncepcje oraz metody wykorzystujące podejście procesowe, a ich doświadczenia wskazują na konieczność wieloletniego i wieloetapowego procesu dochodzenia do posiadania doskonałych procesów jak również mechanizmów ich wspierania. Bardzo ważnym zagadnieniem w zakresie doskonalenia procesów jak również zarządzania nimi jest również zapewnienie zasobów ludzkich, które będą chciały oraz umiały doskonalić procesy. Szczególnego znaczenia w tym wypadku nabiera również zaangażowanie pracowników w ciągłe doskonalenie.
Zagadnienia związane z doskonaleniem w przedsiębiorstwach, w tym również procesów produkcyjnych są na tyle ciekawe, że postanowiono je uczynić tematem niniejszej pracy. Na potrzeby pracy w pierwszej kolejności zebrana została literatura, czasopisma oraz artykuły branżowe, które następnie zostały uporządkowane z czego wynika struktura niniejszej pracy. Praca składa się z trzech rozdziałów oraz podsumowania, wraz z bibliografią, spisem tabel i rysunków.
W pierwszym rozdziale pracy przedstawione zostały zagadnienia teoretyczne w zakresie optymalizacji produkcji. Rozdział rozpoczyna się od omówienia istoty oraz funkcji zarządzania produkcją, a następnie przedstawienie tradycyjnego podejścia do zarządzania produkcją. W drugiej części rozdziału skupiono się na omówieniu specyfikacji zarządzania procesowego.
Drugi rozdział pracy to omówienie cyklu badania metod pracy. Ta część rozpoczyna się od wyboru celu oraz przedmiotu badania, a następnie omówienia rejestracji stanu faktycznego. Dalsza część do krytyczna analiza oraz ocena stanu faktycznego wraz z zaprojektowaniem stanu proponowanego oraz wprowadzenie zaprojektowanego usprawnienia.
Trzecia część pracy to omówienie procesu poprzez przedstawienie jego karty, technik kartowania, a także etapów analizy i oceny. Na zakończenie przedstawiono w tej części wnioski własne wynikające z przeprowadzonej analizy.
Całość pracy zakończono podsumowaniem jak również wnioskami własnymi wynikającymi bezpośrednio z przeprowadzonego przeglądu literatury.
Podobne prace
System zarządzania kryzysowego w Polsce na przykładzie wybranej gminy
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 88
Zarządzanie zespołem przez HR w wybranym przedsiębiorstwie
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 73
Zarządzanie przedsiębiorstwem w branży transportu, spedycji i logistyki
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 65