Funkcjonowanie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w środowisku szkolnym

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 66
Rodzaj pracy: Licencjacka
Identyfikator pracy: 869

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 200 zł (zamów)

Opis pracy

W ciągu ostatniej dekady rodziny dysfunkcyjne stały się bardziej powszechne niż „rodzina nuklearna”, składająca się z matki, ojca i dzieci. Częściej spotykana jest obecność różnorodnych rodzin dysfunkcyjnych na czele których stoją matki, ojcowie, a nawet dziadkowie wychowujący wnuki.

Dzieciom należy zapewnić edukację pomimo różnorodnej struktury rodziny i charakteru jej problemów. Edukacja jest kamieniem węgielnym rozwoju osobistego i postępu społecznego, katalizując rozwój indywidualny i postęp zbiorowy.

Edukacja podstawowa jest fundamentem, na którym budowane są przyszłe osiągnięcia akademickie i życiowe. Jednakże na jakość tego fundamentu istotny wpływ może mieć środowisko rodzinne, w którym dziecko dorasta, niektórzy uczniowie stają przed ogromnym wyzwaniem związanym z pochodzeniem. Rodziny dysfunkcyjne, w których napotyka się takie przeszkody, jak nałogi, konflikty domowe, niestabilność finansowa i brak wsparcia emocjonalnego nie zapewniają dzieciom odpowiednich warunków życia. Dysfunkcjonalna dynamika rodziny może wywierać głęboki wpływ na wyniki w nauce tych uczniów.

Dysfunkcyjne struktury rodzinne obejmują szeroki zakres problemów, w tym między innymi konflikty rodziców, samotne rodzicielstwo, ubóstwo, alkoholizm, nadużywanie substancji psychoaktywnych. Każdy z tych problemów może zakłócić podróż edukacyjną dziecka, wpływając na jego rozwój, zaangażowanie i osiągnięcia szkolne.

Zasadniczym celem badań, które podjęto w niniejszej pracy, było rozpoznanie trudności w nauce i przystosowaniu się do życia w społeczeństwie uczniowskim dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Przedmiotem analizy empirycznej jest funkcjonowanie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w szkole podstawowej w Sadowiu.

Do pracy wykorzystano przede wszystkim literaturę z zakresu pedagogiki, psychologii, pracy socjalnej; dostępne opracowania i artykuły na temat rodzin dysfunkcyjnych i rozwoju dziecka w rodzinach z dysfunkcjami.

W rozdziale pierwszym przedstawiony został przegląd literatury z zakresu pedagogiki na temat rodziny współczesnej, przedstawiono definicje rodziny – ujęcie tradycyjne i przemiany współczesne, opisano strukturę i typy rodzin funkcjonujących prawidłowo oraz potrzeby, cele i funkcje rodziny.

Rozdział drugi jest poświęcony tematowi rodzin dysfunkcyjnych, przedstawiono definicje, typy a także cechy rodzin dysfunkcyjnych. Podjęto również temat zaniedbywania dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci. Scharakteryzowano także sytuację dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.

Rozdział trzeci to opis funkcjonowania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w środowisku szkolnym – przedstawiono problemy dzieci w rodzin dysfunkcyjnych, przeanalizowano funkcjonowanie dziecka z rodziny dysfunkcyjnej w szkole, działania nauczyciela wobec dzieci z rodzin dysfunkcyjnych oraz relacje dzieci z rodzin dysfunkcyjnych z nauczycielami.

Rozdział czwarty zawiera opis metodologicznych podstaw badań własnych. Przedstawiono w nim przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze oraz metody, techniki i narzędzia badawcze.

Rozdział ostatni, piąty to analiza i interpretacja wyników badań własnych – przedstawiono charakterystykę badanej grupy, interpretację wyników badań własnych oraz wnioski z badań. Całość pracy zamyka podsumowanie, spis wykorzystanych źródeł i załączników. Wraz z załącznikami praca liczy sześćdziesiąt sześć stron.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 200 zł.

Podobne prace