Opis pracy
Rozdział pierwszy koncentruje się na definicji i rodzajach niepełnosprawności, ukazując jej medyczne, społeczne i psychologiczne aspekty. Omawiane są przyczyny niepełnosprawności oraz ich wpływ na życie jednostki. Szczególna uwaga poświęcona jest stereotypom i negatywnym postawom wobec osób niepełnosprawnych oraz sposobom ich modyfikacji.
Rozdział drugi analizuje wiedzę dzieci w wieku przedszkolnym na temat niepełnosprawności i wpływ otoczenia na ich postawy. Zostają rozważone rolę rodziców i edukacji we wczesnym kształtowaniu świadomości społecznej. Przedstawione są również wyzwania związane z informowaniem dzieci o niepełnosprawności oraz miejsce osób niepełnosprawnych w najbliższym środowisku dziecka.
Rozdział trzeci opisuje przebieg badań, ich cele oraz zastosowane metody badawcze. Praca wskazuje problemy badawcze i hipotezy oraz charakteryzuje grupę respondentów. Ukazano sposób organizacji badań i przyjętą metodologię.
Rozdział czwarty prezentuje analizę wyników badań własnych oraz wyciągnięte wnioski. Interpretuje się zebrane dane w kontekście założeń teoretycznych. Ostatecznie wskazuje praktyczne konsekwencje wynikające z przeprowadzonych analiz.
Zakończenie podsumowuje najważniejsze ustalenia i refleksje z pracy oraz wskazuje możliwe kierunki dalszych działań w zakresie edukacji i kształtowania postaw wobec osób niepełnosprawnych.