Opis pracy
Głównym celem niniejszego opracowania jest przedstawienie teoretycznych aspektów dotyczących transportu drogowego, zidentyfikowanie problemów w obszarze rozwoju elektryfikacji transportu ciężkiego na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa transportowego oraz wskazanie zaleceń oraz możliwych rozwiązań w badanym obszarze. W pracy podjęto również próbę zidentyfikowania problemów z jakimi wiąże się wdrożenie elektryfikacji floty transportowej w przedsiębiorstwie transportowym, wskazanie jej zalet oraz ograniczeń przed jakimi staje przedsiębiorstwo.
Do realizacji badań, w niniejszym opracowaniu wykorzystano metodę analizy konkretnego przedsiębiorstwa w zakresie wdrożenia elektryfikacji w przedsiębiorstwie transportowym oraz dokonano oceny jej efektywności. Na podstawie sformułowanego celu głównego, a także, celów szczegółowych, na podstawie analizy literatury przedmiotu, a także doświadczeń praktycznych i obserwacji, został sformułowany problem badawczy: Czy problemy jakie występują w obszarze rozwoju elektryfikacji transportu ciężkiego stanowią istotne ograniczenie dla przedsiębiorstw, które chcą wdrożyć rozwiązania niezbędne do spełnienia wymogów UE i ograniczeń emisji CO2?
Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, zakończenia, wykazu wykorzystanych źródeł i wniosków. W pierwszym rozdziale przedstawiono teoretyczne aspekty elektryfikacji transportu ciężkiego, w tym podstawowe definicje i istotę elektryfikacji tej gałęzi.
W rozdziale drugim przedstawiono wykorzystanie transportu ciężkiego w logistyce oraz rozwój elektromobilności transportu ciężkiego w Europie, a także proces optymalizacji tej gałęzi transportu.
W rozdziale trzecim zaprezentowano przykład przedsiębiorstw, które wprowadzają rozwiązania w celu dostosowania floty do obowiązujących przepisów unijnych, a tym samym do ograniczeń emisji CO2.