Co znajdziesz na tej stronie?
Opis pracy
Elementy systemu ocen pracowniczych
Zasady systemu oceniania pracowników decydują o jego efektywności zarówno ilościowo, jak i jakościowo. Kluczowe jest przestrzeganie określonych zasad. Ważnym elementem jest jasne określenie celu, co ułatwia dobór kryteriów oraz technik oceniania. Problemem może być dobranie nieodpowiedniej liczby i jakości kryteriów oraz ocena pracownika w zbyt dużej lub zbyt małej ilości aspektów. Kluczowa jest również akceptacja kryteriów przez pracowników, gdyż brak akceptacji może prowadzić do konfliktów.
Kryteria powinny uwzględniać specyfikę pracy oraz wymagania stanowiska. System oceniania powinien być elastyczny i dostosowywany do różnych celów, ponieważ stałe kryteria mogą zaciemniać wyniki. Techniki oceniania muszą być odpowiednio dobrane do celów, a zaawansowane metody mogą dostarczyć cennych informacji, choć są kosztowne. Znajomość systemu oceniania ułatwia jego modyfikację i skuteczniejsze zarządzanie zasobami ludzkimi. Osoby oceniające powinny być odpowiednio przeszkolone, aby unikać błędów i zapewnić obiektywność. Ważne jest również przekazywanie wyników ocen pracownikom w sposób poufny, aby uniknąć konfliktów i zachować dobre relacje w zespole. Rozmowa oceniająca z przełożonym jest istotna dla kształtowania postaw pracownika.
Opis zawartości pracy
Całość pracy składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy pt.: Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi (personelem) zawiera omówienie istoty, zakresu, celów i funkcji zarządzania personelem oraz poszczególnych jego elementów. Prezentuje również dwa wymiary zarządzania personelem oraz uwarunkowania mające wpływ na strukturę oraz funkcjonowanie tego systemu. Rozdział drugi pt.: Ocena pracowników jako element systemu motywacyjnego obejmuje teoretyczny opis budowy systemu motywacyjnego, jego cech, funkcji, struktury oraz roli jaką pełnią oceny pracownicze w systemie motywacyjnym firmy. Zawiera także opis elementów ocen pracowniczych wraz z kryteriami, według których oceniani są pracownicy.
W rozdziale trzecim pt.: Metodyka oceny efektywności systemu oceniania pracowników, uwaga została skoncentrowana na charakterystyce celów oceniania pracowników, metodach wykorzystywanych do oceny efektywności pracy, etapach przeprowadzania ocen, oraz na wskazaniu możliwości wykorzystania ocen pracowniczych w zarządzaniu personelem. W rozdziale czwartym pt.: Skuteczność systemu ocen pracowniczych na przykładzie Farmy drobiu . przedstawiona została charakterystyka firmy, jej cel działania, struktura, podstawowe wyniki ekonomiczno – finansowe oraz funkcjonujący system planowania i realizacji szkoleń w firmie. Zawarta została także analiza systemu oceniania pracowników w kontekście jego powiązania z efektywnością funkcjonowania firmy oraz podane zostały propozycje usprawnień sytemu w celu zwiększenia jego efektywności.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi (personelem)
1.1.Istota zarządzania personelem
1.2.Wymiary zarządzania personelem
1.3.Determinanty zarządzania personelem
Rozdział II. Ocena pracowników jako element systemu motywacyjnego
2.1. Motywacja - pojęcie
2.2. Budowa systemu motywacyjnego
2.3. Elementy systemu ocen pracowniczych
2.4. Kryteria systemów oceniania
Rozdział III. Metodyka oceny efektywności systemu oceniania pracowników
3.1. Identyfikacja celów oceniania pracowników
3.2. Przegląd metod oceny efektywności pracy
3.3. Etapy procesu ocen pracowniczych
3.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych
Rozdział IV. Skuteczność systemu ocen pracowniczych na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
4.1. Charakterystyka firmy
4.2. Identyfikacja i analiza szkoleń firmy
4.3. Pomiar efektywności oceniania pracowników (powiązanie ocen z efektywnością funkcjonowania firmy)
4.4. Propozycje zmian (usprawnień)
Zakończenie
Bibliografia
Spis Rysunków
Spis tablic
Załącznik
Podobne prace
System oceniania pracowników w jednostkach administracji samorządowej na przykładzie wybranej gminy
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 61