Opis pracy
Niniejsza praca ma na celu pogłębienie wiedzy na temat wpływu systemu zarządzania jakością na funkcjonowanie wybranego przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej. Celem opracowania jest rozszerzenie tematu dotyczącego systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie branży automotive oraz przedstawienie zastosowania Systemu IATF w badanym przedsiębiorstwie. W szczególności skupiono się na metodach i technikach wpływających na końcową jakość produktu. Teoretyczne ujęcie jakości zostało potwierdzone analizą procesu produkcyjnego w przedsiębiorstwie poddanym analizie w pracy.
Poprzez analizę procesu produkcji w przedsiębiorstwie starano się zwrócić uwagę na jakich etapach i jaki wpływ mają zastosowane techniki i metody na organizację pracy, a tym samym na eliminowanie i niedopuszczanie do błędów w całym procesie produkcyjnym. W pracy zwrócono szczególną uwagę na wpływ poszczególnych metod zarządzania jakością na końcowy efekt produkcji. Dzięki przeprowadzonej analizie udało się ocenić w jakim stopniu wykorzystane metody wpływają na skuteczność systemu zarządzania jakością w prezentowanym przedsiębiorstwie.
W niniejszej pracy sformułowano następujący główny problem badawczy: Czy metody i techniki zarządzania jakością stosowane w badanym przedsiębiorstwie przynoszą oczekiwane rezultaty odnośnie jakości wytwarzanych produktów?.
W celu uzyskania odpowiedzi na powyższy problem badawczy skonstruowane zostały na pytania szczegółowe, a mianowicie: Jakie metody i techniki zarządzania jakością stosuje przedsiębiorstwo? Czy wybrane metody i techniki są najkorzystniejsze dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów? Jakie inne metody i techniki może zastosować przedsiębiorstwo dla osiągnięcia zamierzonych rezultatów? Czy metody i techniki zarządzania jakością właściwie zastosowane dają możliwość sprostania specyficznym wymaganiom systemowym branży automotive?
Dla realizacji celu pracy przyjęto następujące hipotezy naukowe, które wymagały weryfikacji: Przedsiębiorstwo stosując wybrane metody i techniki zarządzania jakością osiąga zamierzone cele co do jakości produktów. Stosując inne metody przedsiębiorstwo nie jest w stanie osiągnąć zamierzonych rezultatów. Stosowane przez przedsiębiorstwo metody i techniki zarządzania jakością umożliwiają dostosowanie się do wymagań klientów branży automotive. Przyjęte hipotezy badawcze zostały poddane analizie w trakcie przeprowadzonych badań. Dla osiągnięcia celów pracy posłużyła analiza literatury z zakresu systemu zarządzania jakością, a w szczególności z zakresu metod zarządzania jakością, w tym także standardów oraz szczególnych wymagań klientów. Na podstawie literatury oraz przeprowadzonych badań zbadano efekty zastosowanych metod i technik zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.
Pracę zawarto w czterech rozdziałach. Rozdział pierwszy zawiera główne zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, wybrane koncepcje oraz znaczenie jakości w działalności gospodarczej.
Rozdział drugi to charakterystyka badanego przedsiębiorstwa z branży automotive, w którym przedstawione zostały podstawowe informacje o analizowanym przedsiębiorstwie, przedmiot i zakres prowadzonej działalności oraz pozycja firmy na rynku.
Trzeci rozdział przedstawia i charakteryzuje cały system kontroli jakości wdrożony w analizowanym przedsiębiorstwie, w tym także podstawowe założenia kontroli jakości w firmie i zastosowane metody oraz techniki zarządzania jakością. W tym rozdziale przedstawiono również proces produkcji z zachowaniem i przestrzeganiem standardów jakości w analizowanym przedsiębiorstwie.
Rozdział czwarty stanowi ocenę zastosowanych rozwiązań oraz propozycje potencjalnych usprawnień dla przedsiębiorstwa.
Podobne prace
Audyt wyrobu w przemyśle motoryzacyjnym
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 77