Kreowanie wizerunku firmy na przykładzie firmy X

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 48
Rodzaj pracy: Licencjacka
Identyfikator pracy: 132

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 89 zł (zamów)

Opis pracy

Czym jest wizerunek przedsiębiorstwa?

Każda firma świadomie lub nieświadomie buduje swój obraz, który jest bardziej lub mniej korzystny. Efektywną metodą, która zmierza do utrzymania cech pozytywnych w wizerunku oraz eliminacji cech negatywnych, jak również całkowitej modyfikacji wizerunku jest wyszczególnienie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz samego wizerunku.

Uzyskanie korzystnego wizerunku jest możliwe w pewnym stopniu dzięki następującym zabiegom:

• różnicowaniu oferowanych produktów;

• różnicowaniu oferowanych marek;

• różnicowaniu przedsiębiorstw;

• tworzeniu więzi pomiędzy klientami i przedsiębiorstwem;

• budowanie zaufania do firmy.

Obecnie uważa się, że wizerunek stanowi jeden z kluczowych aktywów firm. Warto podkreślić, że firma może posiadać wiele wizerunków i mogą one być precyzowane przez klientów firmy, pracowników, czy nawet udziałowców.

Kreowanie wizerunku firmy

Wizerunek w bardzo dużym stopniu oddziałuje na reputację podmiotu, którego dotyczy. Dlatego też kreowanie wizerunku wpływa bezpośrednio na sposób postrzegania danego podmiotu. W przypadku przedsiębiorstwa będą to dostawcy, konkurencji, społeczność, a przede wszystkim klienci. Konieczne jest więc przez kreowanie wizerunku, zmierzanie do tego, by przedsiębiorstwo zyskało unikalną tożsamość, pod którą kryje się przede wszystkim logo i nazwa firmy, ale w większym stopniu jej charakter i jakość jaką zapewnia. Dzięki temu możliwe jest wyróżnienie przedsiębiorstwa na tle konkurencji.

Wszystko jest zależne od tego w jaki sposób zostanie wykreowany wizerunek przedsiębiorstwa. Ma to bardzo duże znaczenie dla przyszłości przedsiębiorstwa, ponieważ wyjście naprzeciw oczekiwaniom otoczenia, jest czymś, co daje możliwość potwierdzenia wiarygodności marki, która tworzy szacunek i zaufanie do firmy, jak również przekłada się na jej sukces. Nie jest to działanie proste, jednak możliwe jest wykorzystanie szeregu skutecznych narzędzi na drodze do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, by zdobyć przewagę nad konkurencją. Najlepsze marki mogą być łatwo rozpoznane przez konsumentów, a ich powodzenie wynika z charakterystycznych cech, które określa się jako tworzenie marki przez wartości.

Osiągnięcie tego wymaga określenia priorytetów, które zapewnią możliwość skutecznych działań związanych z zarządzaniem wizerunkiem firmy, a w szczególności:

• wyróżnienie przedsiębiorstwa jako indywidualności samej w sobie w porównaniu z konkurentami;

• precyzyjne określenie pozycji oraz wartości przedsiębiorstwa w ramach rynku;

• przedstawienie charakteru przedsiębiorstwa;

• zintegrowanie ogółu pracowników przedsiębiorstwa w realizacji wspólnej wizji i określanych celów.

Opis zawartości pracy

Sposób postrzegania przedsiębiorstwa przez otoczenie, rozumiane zarówno jako klientów, ale również przez firmy współpracujące, czy nawet samych pracowników firmy, jest aspektem szczególnie ważnym w działalności każdego przedsiębiorstwa. Właśnie sposób postrzegania przedsiębiorstwa decyduje o wielkości jego sprzedaży, zainteresowaniu jego produktami, wynikach finansowych i pośrednio o możliwościach rozwoju i ekspansji rynkowej. Wizerunek przedsiębiorstwa, bo o nim mowa, jest więc często obszarem kluczowym. Niniejsza praca skupia się na aspektach związanych z wizerunkiem przedsiębiorstw opierając się na konkretnym przykładzie. Praca składa się z trzech rozdziałów.

Pierwszy rozdział pracy przedstawia zagadnienia związane z wizerunkiem przedsiębiorstwa i zasadami jego tworzenia. Przybliżono istotę i cele marketingu oraz zakres działań marketingowych. Przybliżono pojęcie wizerunku i jego rodzaje. Opisane zostały zależności między wizerunkiem i całościową identyfikacją podmiotu, opisano również kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa.

Drugi rozdział pracy dostarcza informacji o analizowanym przedsiębiorstwie i jego działalności realizowanej zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przedstawiono zakres działalności firmy, jej historię, a także historię najbardziej popularnej marki produktów przedsiębiorstwa.

Trzeci rozdział pracy skupia się na aspektach związanych z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa w opinii jego klientów na podstawie badań własnych. Przedstawiono cel i przedmiot badań, problem badawczy, hipotezy, zmienne i wskaźniki, a także metody, techniki i narzędzia badawcze. Opisane zostały również wyniki badań własnych.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 89 zł.