Co znajdziesz na tej stronie?
Opis pracy
Marketing sportowy jest coraz bardziej dynamicznie rozwijającą się dziedziną działań marketingowych. Marketing sportowy jest jednak specyficznym obszarem marketingu, który funkcjonuje na zupełnie odmiennych prawach, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnie pojętych działań marketingowych. Celem pracy jest przedstawienie wybranych aspektów marketingu sportowego. Praca składa się z czterech rozdziałów.
Definicja marketingu sportowego
Pierwsza definicja marketingu sportowego została sformułowana w roku 1979 w amerykańskiej prasie marketingowej. Definicja ta, która z biegiem czasu przestała być używana, zakładała, że marketing sportowy to działania podejmowane przez firmy marketingowe zajmujące się promowaniem produktów przemysłowych oraz usług, które wykorzystują sport, jako instrument umożliwiający te działania. Takie działania zostały określone jako marketing sportowy.
Definicja ta została sformułowana w ramach otoczenia, w którym organizacje oraz związki sportowe, ale również kluby i zawodnicy nie korzystali z narzędzi zarządzania marketingowego. Obecnie, kiedy sport jest często używanym narzędziem do budowania i rozwijania wizerunków marek rynkowych, a organizacje o charakterze sportowym oraz kluby wykorzystują narzędzia marketingu strategicznego i w sposób świadomy tworzą pozycje konkurencyjne, uproszczenie to, przedstawiające istotę marketingu sportowego, sprzed niemal trzydziestu lat jest archaizmem.
W Polsce najczęściej przywoływane są definicje, zgodnie z którymi marketing sportowy obejmuje dwa główne elementy, do których zaliczyć można następujące:
• marketing przedsiębiorstw realizowany z wykorzystaniem elementów związanych ze sportem;
• marketing produktów i usług, które związane są ze sportem.
Opis zawartości pracy
Pierwszy rozdział pracy nawiązuje do marketingu, jako instrumentu wpływu społecznego. Przedstawiono definicję marketingu jako punkt wyjścia do dalszych rozważań w kolejnych rozdziałach pracy. Przedstawiono rodzaje marketingu, wśród których w szczególności skupiono się na marketingu sportowym, komunalnym i handlowym. Przedstawiono wykorzystywane formy prezentacji w działaniach marketingowych. Odniesiono się do podobieństw i różnic między poszczególnymi rodzajami marketingu.
Rozdział drugi pracy skupia się na przedstawieniu współczesnych strategii marketingu społecznego. Rozdział rozpoczyna wprowadzenie do zagadnień strategii marketingowych. Przybliżono wybrane aspekty marketingu politycznego oraz wybrane aspekty marketingu miejskiego.
Rozdział trzeci pracy nawiązuje do wybranych aspektów problematyki marketingu sportowego. Jest to główny rozdział pracy, skupiający się na podstawowych zagadnieniach marketingu sportowego. Przybliżono definicję marketingu sportowego. Nawiązano do marketingu przedsiębiorstw, który jest realizowany przez sport, na przykładzie koncernu Samsung. Przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem idoli sportowych w działaniach marketingu sportowych na przykładzie Polski. Rozdział został podsumowany przez przedstawienie przykładów marketingu sportowego w Polsce.
Rozdział czwarty pracy przedstawia zagadnienia związane ze strategiami marketingu sportowego. Przedstawiono przykłady promocji marketingu sportowego na świecie. Nawiązano do podstawowych założeń programu marketingu sportowego.
Podobne prace
Wykorzystanie reklamy w biurze turystycznym
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 59