Wpływ osobowości menadżera na efektywne zarządzanie pracownikami na podstawie wybranych przedsiębiorstw

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 70
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 747

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 199 zł (zamów)

Opis pracy

Opis zawartości pracy

W rozdziale pierwszym wyjaśniono najbardziej podstawowe zagadnienia związane z menedżerem, w tym samą definicję menedżera oraz opis, kim faktycznie jest menedżer. W rozdziale tym autor odpowiedział na pytania czym w organizacji zajmuje się menedżer, jakie są jego najważniejsze zadania oraz jakie stanowiska w przedsiębiorstwie może zajmować.

Rozdział drugi pokazuje jaka jest rola menedżera w przywództwie. Przedstawiono szereg różnic oraz zbieżności między menedżerem a liderem, a także zaprezentowano kilka wybranych stylów kierowniczych, którymi menedżerowie posługują się podczas procesu zarządzania zasobami ludzkimi.

W rozdziale trzecim bardziej szczegółowo opisano sylwetkę menedżera, wskazano jakim człowiekiem powinien być menedżer, jakie powinien posiadać kompetencje. Przybliżono również typy osobowości menadżerów, jak również zwrócono uwagę na style zarzadzania z punktu widzenia płci.

W rozdziale czwartym został przedstawiony szczegółowo przedmiot i cel badań przeprowadzonych przez autora niniejszej pracy, zwrócono uwagę na poruszane problemy oraz zmienne i wskaźniki, a także wskazuje na metodykę i technikę przeprowadzanych badań oraz zastosowane narzędzia badawcze. Rozdział ten zawiera szczegółową analizę uzyskanych w toku badan odpowiedzi otrzymanych od respondentów oraz wnioski z przeprowadzonych badań.

Pracę oparto na wielu ogólnodostępnych pozycji literatury przedmiotu. Większą część źródeł informacji stanowią książki naukowe z dziedziny zarządzania, jak również artykuły zamieszczane w czasopismach branżowych i naukowych.

Cel pracy i założenia badawcze

Cechy indywidualne menedżerów uznawane są za jeden z najistotniejszych elementów wpływających na ich funkcjonowanie w organizacjach, a także na sposób działania organizacji

Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie wizerunku współczesnego menedżera na podstawie opinii pracowników wybranych grup zawodowych.

W pracy postawiono hipotezę, że „menedżer idealny” jest osobą posiadającą określone cechy osobowości oraz umiejętności, cieszy się on (menedżer) dużym zaufaniem wśród swoich pracowników oraz jest w 100% odpowiedzialny za wynik prowadzonego przez siebie zespołu. Badania przeprowadzone na potrzeby niniejszej pracy dotyczyć będą poznania opinii respondentów na temat menedżerów: wymaganych przez nich umiejętności, cech osobowości, najważniejszych zadań, a także stosunku samych respondentów do osoby menedżera.

Badania przeprowadzone zostały pośród respondenci z całej Polski. Metodą przeprowadzania badań był sondaż diagnostyczny. Respondenci wypełnili anonimową ankietę, w której odpowiedzieli na zadane pytania, a odpowiedzi posłużyły do przeprowadzenia analizy i wyciągnięcia wniosków.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 199 zł.

Podobne prace