Wpływ reklamy na zakup leków bez recepty i suplementów diety

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 46
Rodzaj pracy: Licencjacka
Identyfikator pracy: 774

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 150 zł (zamów)

Opis pracy

Niniejsza praca jest wielopłaszczyznowa, zawiera wiele elementów i dotyka szereg dziedzin nauki: ekonomii, marketingu, a nawet aspektów prawnych. Poza teorią zawarto w niej również analizę wyników badania, praktyczne aspekty postrzegania reklamy i wywierania wpływu przez nią na ewentualny zakup leków bez recepty i suplementów diety. Z pracy tej można dowiedzieć się, że rynek leków OTC jest reglamentowany prawnie, natomiast rynek suplementów diety ma znacznie mniej obostrzeń regulacyjnych. Dziedzina nauk farmaceutycznych jest na tyle istotna dla ustawodawcy, że pochylił się nawet nad wprowadzaniem ograniczeń w zakresie reklamy i wpływu jej na potrzeby, czy chęci zakupowe leków OTC i suplementów diety nie tylko przez pacjenta, ale także dokonano regulacji prawnych między segmentami farmaceutycznymi. W takich obszarach musiała odnaleźć się reklama i marketing ww. produktów.

Zakupy leków bez recepty i suplementów odbywają się od wielu lat, choć na początku nomenklatura była inna, znana też była medycyna ludowa i ziołolecznictwo. Z postępem czasu i nauki powstawały nowe leki, nowe medykamenty, mniej lub bardziej odpowiadające potrzebom zdrowotnym, kondycyjnym, pielęgnacyjnym czy też innym.

Ciekawym obszarem badawczym jest ustalenie, co kieruje nabywcami leków bez recepty i suplementów diety, na ile decyzje zakupowe są świadome, a na ile jest to efekt poczucia rzekomej potrzeby, stworzonej przez specjalistów od marketingu i reklamy, czy też chęcią powielenia „sukcesu” znajomej osoby, która chwali się świetnymi właściwościami jakiegoś suplementu.

Zatem niniejsza praca ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytania czy rzeczywiście potrzeby lecznicze rodzą potrzebę zakupu leków i suplementów, czy być może są istotne inne kwestie - jeśli tak, to jakie? Na ile jesteśmy w stanie wytworzyć w sobie potrzebę zakupu danego leku czy suplementu, pomimo braku przesłanek medycznych i co nami wówczas kieruje? Jaki ma rzeczywiście wpływ marketing na zakup leków bez recepty i suplementów?

Dla udzielenia odpowiedzi na te pytania koniecznym było ustalenie jakie rodzaje reklamy wpływają w sposób istotny na rynek leków bez recepty i suplementów, jak oddziałują na nas specjaliści od marketingu zatrudniani przez koncerny farmaceutyczne, na jakie rodzaje reklamy i chwyty marketingowe jesteśmy nieodporni i to do tego stopnia, że decydujemy się na zakup ww. produktów?

Celem pracy jest odpowiedź również na pytanie, pod wpływem jakich reklam ludzie dokonują zakupów ww. produktów, czy pamiętamy co nami kierowało, co zadecydowało o chęci zakupu, a następnie czy zamiar ten został wprowadzony w życie przy dokonywaniu zakupu, na ile został zmieniony czy też zastąpiony, czy kupujący zmieniają zdanie i co na to wpływa.

Z tego punktu widzenia istotnym wydaje się również ustalenie jakiego rodzaju leki bez recepty są kupowane i suplementy, czy częściej przez mężczyzn, czy kobiety, przez jakie grupy wiekowe, jakiego rodzaju są to produkty. Czy przy dokonywaniu zakupu ważniejszy jest marketing wykorzystywany przez specjalistów, czy też może marketing szeptany i opinie konsumentów.

W pracy odpowiedziano na te pytania opierając się zarówno na literaturze naukowej o charakterze teoretycznym oraz na przeprowadzeniu własnych badań.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 150 zł.