Opis pracy
Zmiany systemowe, jakie nastąpiły w Polsce i pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej skutkowały znaczącym zapotrzebowaniem na nowoczesne technologie i wiedzę, konieczną do efektywnego działania w gospodarce rynkowej. Proces transformacji systemu skutkował licznymi zmianami i nowelizacjami w prawie bankowym, ale w przypadku Polski również koniecznością włączenia się w bankowość europejską, co oznaczało wymóg jednolitego traktowania operacji krajowych i zagranicznych, a także wprowadzanie produktów bankowych znanych już w innych krajach wraz z odpowiadającymi im innowacjami. Przystąpienie polskich banków do współpracy z bankami innych krajów wymagało w tym okresie tak zmian organizacyjnych, jak i skomputeryzowania działalności bankowej na ogromną skalę.
Bankowość elektroniczna jest formą usług oferowanych przez banki, polegającą na umożliwieniu klientowi dostępu do rachunku i usług bankowych za pośrednictwem urządzenia końcowego (telefonu, komputera, tabletu) i łącza internetowego. Usługi bankowości elektronicznej charakteryzują się tym, że nie ma bezpośredniego kontaktu klienta z pracownikiem banku, a usługa jest zautomatyzowana.
W zależności od banku zakres oferty bankowości elektronicznej może być bardzo zróżnicowany, choć można mówić o pewnych podstawowych funkcjonalnościach, takich jak dostęp do konta, możliwość wykonywania przelewów, wgląd do informacji o kredytach i pożyczkach. Nie wszystkie banki świadczące usługi dla odbiorców na polskim rynku dają jednak możliwość zakładania lokat za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Celem pracy jest przedstawienie współczesnych metod bankowości elektronicznej w oparciu o wybrane banki i literaturę związaną z przedmiotem pracy. Praca składa się z czterech rozdziałów.
Pierwszy rozdział pracy przybliża najważniejsze zagadnienia związane z bankowością. Skupia się również na ogólnej charakterystyce bankowości elektronicznej i zapewnianej przez nią możliwości zdalnej obsługi klientów.
Drugi rozdział pracy skupia się na przybliżeniu zagadnień dotyczących funkcjonowania i rozwoju bankowości elektronicznej. Opisane zostały wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług oferowanych przez banki w tej formie, a także korzyści uzyskiwane przez klientów.
Trzeci rozdział pracy przybliża definicje wybranych technologii stosowanych w bankowości elektronicznej, omówiono również usługi telefoniczne w wybranych polskich bankach i możliwości ich rozwoju.
Czwarty rozdział pracy koncentruje się na korzyściach i bezpieczeństwie bankowości elektronicznej. Przedstawiono także szanse i zagrożenia dla tego rodzaju bankowości. Ukazane zostały kluczowe różnice między elektronicznymi formami sprzedaży usług bankowych, a podejściem tradycyjnym kładąc nacisk na wady i zalety bankowości w formie elektronicznej.
Podobne prace
Stosunek klientów indywidualnych do e-bankowości
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 57
Rodzaje zabezpieczeń w bankowości internetowej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 51
Bankowość internetowa jako szczególny obszar bankowości elektronicznej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 58