Stosunek klientów indywidualnych do e-bankowości

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 57
Rodzaj pracy: Licencjacka
Identyfikator pracy: 756

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 170 zł (zamów)

Opis pracy

Rodzaje bankowości elektronicznej

Bankowość elektroniczna obejmuje szereg kanałów komunikacji z bankiem oraz wykonywania operacji finansowych, z których głównymi są bankowość internetowa i mobilna. Bankowość internetowa umożliwia klientom dokonywanie operacji online za pośrednictwem strony internetowej banku. Bankowość mobilna działa poprzez aplikacje zainstalowane w urządzeniach mobilnych. W obu tych kanałach użytkownicy mogą wykonywać różne operacje bankowe, w tym przelewy i sprawdzanie stanu konta.

Płatności zbliżeniowe z technologią NFC to kolejny aspekt bankowości elektronicznej, umożliwiający realizację płatności bez konieczności podawania numeru PIN. Istnieje również bankowość wirtualna, gdzie obsługa klientów odbywa się wyłącznie online, bez fizycznych placówek bankowych. Bankowość telefoniczna oraz home banking to inne formy bankowości elektronicznej, umożliwiające kontakt z bankiem za pomocą telefonu lub komputera.

Wraz z rosnącą popularnością bankowości internetowej, tradycyjne formy, takie jak home banking, tracą na znaczeniu. Bankowość telefoniczna umożliwia klientom wykonywanie operacji przez telefon, zarówno poprzez kontakt z operatorem, jak i za pomocą automatycznego serwisu IVR. W ramach self bankingu operacje są realizowane poprzez tradycyjne bankomaty, przy użyciu kart płatniczych. Te różnorodne kanały bankowości elektronicznej pozwalają klientom na wygodne i szybkie zarządzanie swoimi finansami.

Szanse i zagrożenia związane z bankowością elektroniczną

Bankowość elektroniczna, będąca najszybciej rozwijającym się sektorem bankowości, oferuje klientom szereg korzyści, takich jak ułatwiony dostęp do usług bankowych oraz minimalizacja ryzyka związanego z korzystaniem z bankowości tradycyjnej. W Polsce banki stanowią ponad 70% aktywów całego systemu finansowego, co świadczy o ich dominującej roli. Konkurencja zmusza banki do ciągłego wprowadzania innowacji, szczególnie w obszarze bankowości elektronicznej, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów.

Bankowość mobilna i internetowa są najbardziej perspektywicznymi kanałami dystrybucji usług bankowych, umożliwiającymi klientom wygodne i szybkie zarządzanie finansami w dowolnym miejscu i czasie. Niższe koszty prowadzenia konta, natychmiastowa realizacja zleceń oraz atrakcyjne promocje to kolejne zalety korzystania z bankowości elektronicznej.

Jednakże, rosnąca popularność bankowości elektronicznej wiąże się także z ryzykiem. Zagrożenia ze strony grup przestępczych stale rosną, wymagając od klientów zachowania czujności i stosowania odpowiednich zabezpieczeń. Banki z kolei muszą stawić czoła różnorodnym ryzykom operacyjnym, prawnym oraz związanym z utratą reputacji.

W bankowości elektronicznej obserwuje się również wzrost liczby przestępstw, takich jak wyłudzenia danych czy ataki hakerskie. Klienci narażeni są na ryzyko kradzieży środków zgromadzonych na koncie z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania i innych technik stosowanych przez przestępców. Istotne jest, aby stosować się do zasad bezpieczeństwa, takich jak unikanie udostępniania danych osobowych i zabezpieczenie urządzeń przed cyberprzestępcami.

Opis zawartości pracy

Praca ma charakter teoretyczno - badawczy. Składa się z trzech rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały są teoretyczne natomiast trzeci, ostatni ma formę badawczą.

W pierwszym rozdziale przedstawiono historie banków w Polsce ich ewolucje od końca XVI wieku aż do teraz. Przedstawiono definicję słowa bank. Wyjaśniono czym jest bankowość elektroniczna, czym się zajmuje oraz jakie są jej rodzaje.

W drugim rozdziale przestawiono instrumenty bankowości elektronicznej. Poruszono temat kart płatniczych, ich rodzaje, funkcje oraz budowę. Przedstawiono zabezpieczenia oraz udogodnienia jakie karty płatnicze posiadają. Opisano początki bankowości telefonicznej. Pokazano udogodnienia jakie niesie ze sobą bankowość telefoniczna dla klientów banków. W ostatnim podrozdziale przedstawiono szanse oraz zagrożenia jakie wynikają z bankowości elektronicznej. Zobrazowano pozytywne korzyści jakie płyną z nowoczesnych rozwiązań bankowych i kart płatniczych jak również szeroko opisano zagrożenia jakie mogą występować z wprowadzeniem nowoczesnych form bankowości i płatności.

Rozdział trzeci zawiera analizę przeprowadzonych badań wśród użytkowników Facebook jak i studentów WSEI. Badania dotyczyły e-bankowości i płatności przy użyciu kart płatniczych. Opisano charakterystykę procesu badawczego w której zawarto informacje na temat celu procesu badawczego, przestawiono hipotezy oraz omówiono metodę badania. Kolejnym etapem była analiza badań ankietowanych i sformułowanie wniosków z badań. Na badanie odpowiedziało 50 osób. Narzędziem badawczym była ankieta, która posiadała metryczkę oraz 20 pytań zamkniętych.

Praca została napisana na postawie literatury specjalistycznej z zakresu finansów i bankowości oraz źródeł internetowych.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 170 zł.

Podobne prace

Rodzaje zabezpieczeń w bankowości internetowej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 51

Rozwój bankowości internetowej na przykładzie wybranego banku
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 82

Korzyści i zagrożenia w bankowości elektronicznej
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 71