Opis pracy
Prężny rozwój technologii komputerowej oraz ogólnoświatowej sieci komputerowej spowodował zapoczątkowanie wykorzystania Internetu we wszystkich branżach gospodarki na świecie, w tym sektora bankowego. Niniejsza praca ma zamiar przedstawić perspektywy, które są związane z zapoczątkowaniem oraz wykorzystaniem osiągnięć bankowości elektronicznej w strukturach instytucji bankowych.
Płaszczyzną przedmiotową pracy jest bankowość elektroniczna, z naciskiem na bankowość internetową, jako najnowocześniejszym i szybko rozwijającym się kanałem rozprowadzania usług bankowych.
Celem pracy jest opisanie rozwoju bankowości elektronicznej, w tym także mobilnej w Polsce na podstawie analizy dwóch dużych banków – ING Banku Śląskiego oraz mBanku.
Praca składa się z trzech rozdziałów, dwa pierwsze prezentują treści teoretyczne, ostatni - trzeci rozdział treści empiryczne. Pierwszy rozdział przedstawia zarys historyczny bankowości elektronicznej w Polsce i na świecie, oraz definiuje jej pojęcie rozumiane w wieloraki sposób. W tej części zdefiniowano również pojęcie bankowości internetowej i przedstawiono nowe kanały bankowości w Polsce m.in. karty płatnicze, bankowość telefoniczną, home banking oraz bankowość mobilną.
Drugi rozdział został poświęcony transakcjom finansowym w Internecie. Opisano fazy rozwoju tych transakcji oraz przedstawiono bariery zastosowania Internetu w bankowości w początkowej fazie rozwoju, jak również w teraźniejszości, w okresie jej rozkwitu. Do barier zaliczono m. in. aspekty psychologiczne, demograficzne oraz obawy wynikające z zagrożeń związanych z rozwojem Internetu.
Trzeci, ostatni rozdział pracy prezentuje treści empiryczne, w których została podjęta próba analizy dwóch banków internetowych w Polsce - ING Banku Śląskiego oraz mBanku Pierwsza część tego rozdziału przedstawia ogólną charakterystykę analizowanych banków, oraz opisuje popularne narzędzia internetowe wykorzystywane przez te podmioty. Druga część opisuje strukturę witryn internetowych oraz ich różnice i podobieństwa.
W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresu bankowości elektronicznej oraz bankowości w jej klasycznym rozumieniu. Ponadto wykorzystano materiały empiryczne charakteryzujące bankowość elektroniczną ING Banku Śląskiego oraz mBanku.
Podobne prace
Stosunek klientów indywidualnych do e-bankowości
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 57
Rodzaje zabezpieczeń w bankowości internetowej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 51
Rozwój bankowości internetowej na przykładzie wybranego banku
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 82