Przemiany jakościowe w banku elektronicznym (na przykładzie)

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 94
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 54

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 299 zł (zamów)

Opis pracy

Co zawiera praca?

Celem pracy magisterskiej jest charakterystyka czynników decydujących o sukcesie bankowości elektronicznej na przykładzie jednego z banków elektronicznych działających na polskim rynku. Tezą pracy jest udowodnienie, że rozwój bankowości komercyjnej szybciej i sprawniej postępuje w bankach internetowych niż w bankach tradycyjnych.

W pierwszej części pracy scharakteryzowano pojęcie bankowości, polski system bankowy i rozwoju banków komercyjnych po roku 1989. W drugiej części poruszona została kwestia dotycząca samego pojęcia bankowości elektronicznej, a także rozwój takiej bankowości w Polsce. W części trzeciej przeanalizowano i opisano produkty oferowane przez bank, który posłużył za przykład w niniejszej pracy. Przedstawione są lokaty, konta, kredyty i karty. W następnym, czyli czwartym rozdziale przeanalizowano czynniki związane z zarządzaniem działalnością banku internetowego, a konkretnie zagadnienia dotyczące wyróżników ekonomicznych rynków internetowych, korzyści sieci, koszty oraz efekty. W piątej, ostatniej części pracy dokonano analizy czynników przyczyniających się do sukcesu bankowości internetowej. Omówiono czynniki zewnętrzne oraz czynniki wewnętrzne mające wpływ na sukces bankowości elektronicznej.

Definicja banku

Sama nazwa „bank” wywodzi się od łacińskich słów „banca” i „bancus” oznaczających ławę, stolik, kantorek lub od włoskiego słowa „banco” oznaczającego ławkę czy kontuar, przy którym pracowali średniowieczni handlarze włoscy trudniący się wymianą pieniędzy .

Pomimo istnienia wielu definicji banku, nie istnieje jedna uniwersalna, która byłaby powszechnie przyjęta. Definicje banku spotykane w literaturze ekonomicznej są zróżnicowane w zależności od tego czy mają służyć podaniu ogólnej charakterystyki jego działalności, czy też określeniu wszystkich jego czynności. Jeżeli chodzi o charakterystykę działalności banku to bank można zdefiniować jako instytucję:

  • służącą koncentracji tych, którzy dysponują wolnymi środkami pieniężnymi i chcą je wypożyczyć (za ekwiwalent w postaci oprocentowania) oraz tych, którzy potrzebują dodatkowych środków i chce je pozyskać (płacąc za to odsetki )
  • pożyczającą obce pieniądze, aby je następnie dalej odpożyczać z zyskiem (który stanowi tzw. marża, czyli różnica między oprocentowaniem depozytów i kredytów)
  • będącą fabryką kredytów - dzięki działaniu mnożnika w procesie kreacji bank udziela kredytów o znacznie większej sumie niż suma złożonych w nim depozytów

Jeżeli zaś chodzi o drugi przypadek, tj. czynności przypisywane bankom, bank można zdefiniować jako instytucję wykonującą następujące czynności:

  • czynne - kredytowanie działalności gospodarczych, zabezpieczanie zwrotu kredytów, restrukturyzacja kredytów, gwarancje bankowe czy operacje lokacyjne
  • bierne - gromadzenie układów i oszczędności osób fizycznych i prawnych oraz emisja papierów wartościowych
  • pośredniczące - prowadzenie rachunków bankowych, rozliczeń pieniężnych, rozliczeń międzybankowych itp. (np. usługi maklerskie, doradztwo czy udostępnianie sejfów)
  • w sferze rozliczeń zagranicznych - operacje walutowe i rozliczenia dewizowe i bezdewizowe

Definicja bankowości elektronicznej

Jedna z wielu definicji przyjmuje, że bankowość elektroniczna ro rodzaj bankowości bazujący na pieniądzu elektronicznym. E. Bogacka-Kisiel określa pieniądz elektroniczny jako „zespół środków techniczno-informatycznych, magnetycznych, elektronicznych i teletransmisji, pozwalających na obrót pieniężny bez nośnika papierowego i zakładający trójstronne związki między bankiem, handlem i konsumentami, mieści się w ogólnym procesie komputeryzacji stosunków finansowych, jaki rozwija się na świecie od lat siedemdziesiątych”.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 299 zł.

Podobne prace

Stosunek klientów indywidualnych do e-bankowości
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 57

Rozwój bankowości internetowej na przykładzie wybranego banku
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 82

Rodzaje zabezpieczeń w bankowości internetowej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 51