Wizerunek medialny kobiet w polityce

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 107
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 942

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 299 zł (zamów)

Opis pracy

Opis zawartości pracy

Praca porusza zagadnienie wizerunku medialnego kobiet we współczesnej polityce. Składa się z czterech rozdziałów. Część teoretyczna zawiera rys historyczny udziału kobiet w polityce. Zostały przedstawione kobiety sprawujące władzę w Polsce i w Europie, takie jak: Kleopatra, Katarzyna II, królowa Jadwiga, Anna Jagiellonka, królowe Holandii, Jewhenija Bosz oraz w Stanach Zjednoczonych, takie jak: Rebecca Latimer Felton, Hattie Caraway, Condoleezza Rice. Następnie zaprezentowano sylwetki, biografie, przebieg karier politycznych i wizerunek medialny współczesnych przedstawicielek płci pięknej u władzy z Europy i USA, takich jak Angela Merkel, Hilary Clinton, Beata Szydło, Ewa Kopacz. Podstawowymi metodami badawczymi pracy była analiza prasy oraz ankieta. W części badawczej przedstawiono wyniki ankiety internetowej przeprowadzonej na grupie siedemdziesięciojednoosobowej z całej Polski. Głównym wnioskiem, wypływającym z analizy badań, jest opinia 86% badanych, że kobiety powinny obejmować wysokie stanowiska w polityce, ponieważ istotne są umiejętności i kompetencje kandydata a nie jego płeć. Zwraca się uwagę na równouprawnienie. Przy tym 34% nie wierzy w rzetelność mediów i wizerunek kobiet-polityków, jaki kreują.

Metodologia badań

Na wybór tematu wpłynęły wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. Wizerunek medialny Hillary Clinton oraz emocje, jakie wzbudzało ewentualne wybranie pierwszej kobiety na stanowisko prezydenta wzbudziło zainteresowanie tematem.

Głównym problemem badawczym w przypadku niniejszej pracy jest chęć wykazania, jak wizerunek medialny kobiet polityki wpływa na ich postrzeganie u badanych osób.

Problemy szczegółowe, które pomogą rozwiązać główny problem badawczy, są następujące:

1. Jakie superlatywy udziału kobiet w polityce zauważają badani?

2. Co według ankietowanych może stanowić wadę w sprawowaniu władzy przez kobiety?

3. Czy kobiety powinny zasiadać na najwyższych stanowiskach?

4. Dlaczego nadal w niektórych państwach kobiety nie są traktowane na równi z mężczyznami w kwestii władzy?

5. Czy znane ankietowanym kobiety sprawujące władze są efektywnymi politykami?

6. Jaki wizerunek kobiet u władzy przedstawiają media?

7. Czy media budują szacunek do kobiet polityki?

8. Jakie działania należałoby powziąć, by wyzbyć się uprzedzeń do kobiet u władzy?

9. Czy zdaniem ankietowanych możliwe jest całkowite wyzbycie się mizoginizmu i uprzedzeń?

10. Czy na polskiej scenie politycznej powinno pojawić się więcej kobiet?

11. Czy w polityce ogólnoświatowej powinno sprawować władzę więcej kobiet?

Wśród bogatej literatury oraz artykułów prasowych można wskazać dwie pozycje, jakimi są: Kobiety w polityce, red. J. Marszałek-Kawa, Toruń 2010 oraz Kobiety wobec polityki – kobiety w polityce: historia, realia, perspektywy, red. A. Frątczak, Kraków 2009.

Badanie obejmie okres od roku 2000 do dziś. Od nowego tysiąclecia zdecydowanie więcej kobiet zaczęło brać czynny udział w polityce, a jednocześnie jest to czas, w którym pojawiło się wiele silnych osobowości kobiecych w polityce.

Praca będzie opierać się na literaturze podmiotu, która zawiera rys historyczny udziału kobiet w polityce. Główną podstawą analizy wizerunku konkretnych postaci będzie prasa.

Podstawowymi metodami badawczymi będzie analiza prasy oraz ankieta internetowa przeprowadzona na grupie siedemdziesięciojednoosobowej.

Zawartość poszczególnych rozdziałów

Praca będzie składała się z czterech rozdziałów.

W rozdziale pierwszym przedstawiona zostanie historia praw kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem praw politycznych. Na podstawie literatury utworzony zostanie opis udziału kobiet w polityce, począwszy od pierwszych przykładów ze starożytności (egipskie królowe, rządzące starożytnym Egiptem od 3000r.p.n.e.), aż po zakończenie I wojny światowej, gdy kobiety stopniowo zaczęły zyskiwać prawa. Następnie zostaną przedstawione kobiety sprawujące władzę w Polsce i w Europie, takie jak: Kleopatra, Katarzyna II, królowa Jadwiga, Anna Jagiellonka, królowe Holandii, Jewhenija Bosz. W dalszej kolejności zostaną zaprezentowane sylwetki kobiet w polityce Stanów Zjednoczonych, takich jak: Rebecca Latimer Felton, Hattie Caraway, Condoleezza Rice.

W rozdziale drugim zostaną zaprezentowane biografie, kariery polityczne i wizerunek medialny współczesnych przedstawicielek płci pięknej u władzy z Europy i USA, takich jak Angela Merkel, Hilary Clinton, Beata Szydło, Ewa Kopacz.

Rozdział trzeci będzie zawierał metodologię badań własnych. Zostanie przedstawiony przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze, metody, techniki oraz narzędzia badawcze a także organizacja i obszar badań.

W rozdziale czwartym zostaną zaprezentowane wyniki badań własnych, w którym będą przedstawione efekty analizy ankiet, za pomocą wykresów i komentarzy. Na ich podstawie zostaną wyłonione wnioski, dotyczące wizerunku kobiet świata polityki, w opinii ankietowanych, które posłużą do uzyskania odpowiedzi na problem badań.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 299 zł.

Podobne prace

Uwarunkowania kształtowania kariery zawodowej kobiet w Polsce
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 56

Kobiety w świecie polityki na wybranych przykładach
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 76