Opis pracy
Promocja to jeden z wielu sposobów wpływania na proces podejmowania decyzji przez konsumentów. Rola promocji i jej narzędzia, jakim jest reklama, jest perswazja, a jej wynikiem jest podporządkowanie tej perswazji. Konsument dokonując wyboru produktów i usług czasem nie jest świadomy motywów swojego działania, które mogą być powodowane reklamami, z jakimi się zetknął. Duża liczba przekazów reklamowych wykorzystuje również emocje, ponieważ reklamy mogą śmieszyć, wzruszać lub nawet wywoływać strach. Reklama jako środek przekazu masowego, ma kluczowe znaczenie w pierwszych fazach procesu zakupu, jako dostarczyciel istotnych informacji. Reklama co więcej, kształtuje również wizerunek użytkownika i jest bodźcem do zakupu. Jej dążeniem jest wywołanie wśród konsumentów przyjemnych i wyjątkowych skojarzeń z wybraną marką. Przez częsty przekaz reklamowy przedsiębiorstwo dąży do takiego kształtowania postaw konsumentów, które będą skutkowały dokonaniem przez nich zakupu.
Promocja nazywana także polityką komunikacji bądź komunikowania się, jest jednym z najbardziej podstawowych narzędzi marketingu - mix. Jest ona sposobem komunikowania się z potencjalnymi nabywcami towarów oraz usług w celu wpłynięcia na ich postawę i zachowanie na rynku . Pod pojęciem promocji kryje się dość ważne pytanie: W jaki sposób przedsiębiorstwo ma zamiar poinformować nabywcę o swojej ofercie oraz w jaki sposób przekonać go do jej akceptacji? Dzięki promocji firma oraz jej produkt lansuje swój wizerunek na rynku, zachęca do zakupów specyficznych dóbr i usług w danym miejscu i czasie oraz na określonych warunkach. Dąży także do uzyskania dominacji nad konkurencją.
Promocja jest często rozumiana jako zespół środków, dzięki którym przedsiębiorstwo łączy się z rynkiem, przekazuje informacje o swojej lukratywności, wyrobach oraz usługach . Do nawiązania tego typu kontaktu przedsiębiorstwo wypracowuje cały system działań, których podstawowymi celami są: rozpoznanie potrzeb nabywców, następnie wcelowanie w zapotrzebowania potencjalnych klientów, a ostatecznie nakłonienie ich do zakupu produktu firmy.
Firmy turystyczne mają obecnie bardzo duży potencjał wyboru właściwej formy promocji zależnie od rodzaju oferowanych wycieczek, rynku docelowego, celów i zdolności finansowych. Branża turystyczna duży nacisk kładzie na wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i technologicznych. Reklama w prasie, radiu, czy telewizji cioraz bardziej traci na znaczeniu na rzecz docierania do odbiorców z wykorzystaniem internetu.
Celem pracy jest przedstawienie internetu jako narzędzia promocji internetowych ofert turystycznych o charakterze last minute. Komunikacja internetowa daje możliwość realizacji kampanii reklamowych, kształtujących nowoczesny wizerunek firm turystycznych w grupie odbiorców docelowych.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich przedstawia istotę i funkcję promocji jako działania w ramach marketingu mix. Przybliżono istotę internetu jako jednego z narzędzi promocji. Rozdział ten przybliża również znaczenie funkcji reklamowych, które są wykorzystywane w internecie.
Kolejny rozdział pracy przybliża internet jako narzędzie promocji usług turystycznych i jego potencjał w generowaniu sprzedaży ofert turystycznych. Scharakteryzowane zostały także kluczowe cele wykorzystania internetu w działalności biur podróży.
Trzeci rozdział pracy opisuje charakterystykę branży turystycznej w wyszukiwarkach internetowych. Przybliżono ofertę last minutę, która przyjmuje postać kampanii reklamowej w sieci. Opisano w nim poszczególne etapy promocji oferty last minute w internecie. Przedstawiono także oferty last minute w oparciu o biura podróży.
Podobne prace
Zmiana technologii produkcji w celu zwiększenia produktywności procesu produkcyjnego filtrów paliwa i oleju
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 85