Opis pracy
Wraz z rozwojem na rynku nieruchomości w Polsce, stale rosnącymi potrzebami i oczekiwaniami właścicieli nieruchomości oraz wymaganiami kupujących je, wkroczyło pojęcie aranżacji wnętrz, a stosunkowo niedawno – home staging.
Aranżacja wnętrz to sztuka kształtowania i projektowania ich, obejmująca wystrój oraz wyposażenie ruchome przy uwzględnieniu funkcji danego pomieszczenia. Głównym celem aranżacji wnętrz jest stworzenie pięknych, funkcjonalnych i komfortowych wnętrz dla osób zamieszkujących nieruchomość i użytkowników przestrzeni. Niekiedy obejmuje poprawę stanu technicznego budynku, aranżację i zmiany w instalacjach świetlnych czy remonty.
Home staging natomiast to narzędzie marketingowe polegające na profesjonalnym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Jest to swego rodzaju „inscenizacja domowa”. Home staging ma na celu podniesienie wartości nieruchomości i przyspieszenie procesu jej sprzedaży lub wynajmu. Nie obejmuje on poprawy stanu technicznego nieruchomości. Skupia się jedynie na depersonalizacji poszczególnych pomieszczeń, dobrej prezentacji oraz stylizacji nieruchomości.
Oba te pojęcia często są ze sobą mylone lub utożsamiane. Celem badawczym pracy jest zbadanie opinii porównawczej wśród osób, które profesjonalnie zajmują się home stagingiem lub aranżacją wnętrz. Zapytano ich o podobieństwa, różnice, najważniejsze cechy, koszt i czas wykonania usługi oraz o wpływ każdej z tych nich na wzrost wartości nieruchomości.
Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe pojęcia z zakresu marketingu na rynku nieruchomości, opisano pojęcie, cechy i rodzaje nieruchomości oraz wartości nieruchomości.
W drugim rozdziale pracy opisano pojęcie aranżacji wnętrz i home stagingu. Przybliżono ich cechy, zarys historii, wyszczególniono wady, zalety każdej z usług oraz wymieniono podobieństwa i różnice.
Ostatni rozdział to przedstawienie wyników samodzielnie przeprowadzonego badania. Został przedstawiony opis podstaw metodycznych badania i jego wyniki. Do przeprowadzenia badania wykorzystano ankietę internetową (ankietka.pl), a zebrane dane poddano weryfikacji merytorycznej i wnioskowaniu.
Podobne prace
Home staging w opinii młodych ludzi
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 58
Leasing jako forma finansowania inwestycji
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 72
Zarządzanie drogami publicznymi
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 71