Opis pracy
Internet jest jednym z najnowszych mediów przekazu, jego gwałtowny rozwój doprowadził do wykorzystania go jako medium informacyjnego, wykorzystania go w biznesie, i realizacji przy jego użyciu szeregu zróżnicowanych usług. W wyniku przeniesienia części usług do internetu powstały nowe pojęcia, takie jak bankowość internetowa, handel internetowy, reklama internetowa itp.
Niewątpliwą zaletą reklamy internetowej w porównaniu z pozostałymi rodzajami reklamy jest możliwość dokładnego skierowania reklamy do określonej grupy odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Dzięki ogromnym możliwościom wprowadzenia integralności reklamy osoba oglądająca ma duży wpływ na to co ogląda i sama może zdecydować, czy chce poznać ofertę danego przedsiębiorstwa, określony produkt itp. Zainteresowany klient, zanim będzie mógł zastanowić się i podejść racjonalnie do podejmowanych decyzji, dzięki zaletom internetu, jakimi są łatwość i szybkość kontaktu w sieci, podejmie decyzję o zamówieniu produktu lub usługi, z którymi się zapoznał. Internet umożliwia bieżącą aktualizację informacji, w przeciwieństwie do tradycyjnych form przekazu, dzięki czemu informacje te są aktualne i, co bardzo ważne, dostępne nieustannie, 24 godziny na dobę, przez każdy dzień w roku.
Celem pracy jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z reklamą internetową. Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy rozdział pracy skupia się na problematyce reklamy w internecie. Przedstawiono miejsce internetu w promocji, jak również podstawowe narzędzia reklamy w internecie. Przybliżono charakterystykę polskich odbiorców reklamy internetowej. Przedstawiono najważniejsze cechy reklamy internetowej. Nawiązano do aspektów rozwoju reklamy w internecie.
Drugi rozdział pracy nawiązuje do zagadnienia planowania kampanii reklamowych w internecie. Pierwszym zagadnieniem poruszonym na łamach rozdziału jest aspekt zdefiniowania przedmiotu reklamy. Nawiązano do potrzeby określenia celów kampanii reklamowej, jak i zdefiniowania grupy docelowej działań reklamowych. Szczególnie istotnym zagadnieniem w odniesieniu do analizowanej problematyki jest odpowiednie dobranie formy reklamy jest dokonanie wyboru form reklamy i nośników z wykorzystaniem których zostanie ona przedstawiona odbiorcom. Zamknięcie rozdziału drugiego stanowi nawiązanie do aspektu media planningu. Nawiązano do aspektu pomiaru efektywności reklamy, który jest szczególnie istotny, ze względu na jego wpływ na odpowiednie dalsze planowanie poczynań o charakterze reklamowym. Odwołano się także do modeli cenowych.
Rozdział trzeci nawiązuje do skuteczności reklamy internetowej. Przedstawiono pojęcie skuteczności reklamy internetowej oraz metody pomiaru skuteczności przekazu reklamowego w internecie. Skupiono się również na informacjach, które są analizowane przez właścicieli witryn internetowych. Zakończenie rozdziału stanowi nawiązanie do zagadnienia kształtowania się skuteczności reklamy internetowej w Polsce.
Podobne prace
Rola reklamy w obrocie nieruchomościami
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 64
Marketing w internecie
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 50