Opis pracy
Obserwowany obecnie wysoki poziom zaawansowania technologicznego sprawia, że realizowanie funkcji politycznych nabrało z biegiem czasu, odmiennego charakteru, niż miało to miejsce kilkadziesiąt lat temu i wcześniej. W Polsce przyczyniły się do tego również przemiany demokratyczne, zapewniające wolność mediom. Tak więc w chwili bieżącej praca polityka, nie wiąże się wyłącznie z wypełnianiem funkcji wynikających z jego obowiązków przypisanych do zajmowanego stanowiska.
Życie polityczne wiąże się teraz nieodłącznie z innymi elementami, które warunkują karierę polityczną osób zajmujących stanowiska państwowe. Podstawowym elementem, często przekładającym się bezpośrednio na możliwość zajmowania przez daną osobę danego stanowiska i pełnienia określonej roli, jest wizerunek polityczny. Podstawowym czynnikiem umożliwiającym budowanie takiego wizerunku są media, będące środkiem masowego przekazu, które budują i obalają wizerunki, głównie w sferze politycznej, choć swoją działalnością dotykają szeregu innych istotnych dziedzin życia.
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie założeń teoretycznych związanych z budowaniem wizerunku polityków i zależnościami związanymi z tym aspektem, roli mediów w tym zakresie i dokonanie analizy wizerunku wybranego polityka. Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy z rozdziałów pracy poświęcono problematyce wizerunku medialnego polityka. W celu dokładnego przedstawienia tych zagadnień konieczne jest odwołanie się do podstawowych założeń komunikacji politycznej, stanowiących główne elementy związane z omawianymi zagadnieniami wizerunku. Innym z czynników, który został opisany, jest marketing polityczny i jego istotne elementy. Co więcej nawiązano do aspektów związanych z budowaniem wizerunku polityka.
Drugi rozdział pracy odwołuje się do najistotniejszego elementu umożliwiającego budowanie wizerunku politycznego, jakim są media. Wpływ na te czynniki ma zarówno prasa, radio, telewizja, ale również internet. Należy pamiętać, że media mogą odgrywać negatywną rolę w społeczeństwach rozwiniętych i do tych zagadnień nawiązuje szereg dziedzin naukowych i te zagadnienia opisano w jednym z podrozdziałów rozdziału drugiego. Odnosząc się do podstawowej problematyki poruszanej na łamach niniejszej pracy odniesiono się również do zagadnień związanych z mediami polonijnymi.
Ostatni, trzeci, trzeci rozdział pracy jest analizą wizerunku wybranego polityka. Wymaga to jednak przybliżenia rodzaju analizowanych mediów, które wymieniono i pokrótce opisano. Przedstawiono w jaki sposób media te opisują wydarzenia związane z wybranym politykiem i w jaki sposób komentują istotne elementy związane z jego osobą. Rozdział trzeci zamyka podstawowa część pracy poświęcona analizie wizerunku tegoż polityka.
Podobne prace
Kobiety w świecie polityki na wybranych przykładach
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 76
Wykorzystanie technologii proekologicznych w hotelarstwie
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 54