Opis pracy
Działania marketingowe są obecnie podstawą funkcjonowania większości przedsiębiorstw rynkowych. Niektóre firmy nie stosujące marketingu nie osiągnęłyby nigdy takiej pozycji jaką zajmują obecnie. Jednocześnie zaprzestanie takich działań w chwili obecnej skutkowałoby w niedługim czasie znaczącym obniżeniem poziomu ich dochodów, a w późniejszym etapie nawet ich upadkiem.
Marketing jest stosunkowo nową dziedziną nauki, niegdyś był nieznany i nie stosowany, podczas, gdy obecnie jest szczególnie istotnym elementem działalności przedsiębiorstw i gospodarki rynkowej, co wynika z korzyści, jakie mogą być dzięki niemu osiągnięte. Skuteczne stosowanie marketingu może uczyć społeczeństwo odpowiedzialności, zachowań określanych jako etyczne i przestrzegania zasad moralnych. Dzięki marketingowi każdy konsument ma wiele możliwości wyboru, co skutkuje wzrostem jego satysfakcji i jakości życia. Działania marketingu skutkują powstaniem znacznych korzyści również dla firm stosujących takie rozwiązania. Dzięki temu możliwe jest tworzenie nowych miejsc pracy, zarówno w działach marketingu, jak i produkcyjnych i usługowych. Skuteczny marketing wpływa korzystnie na zwiększenie tempa rozwoju firm, organizacji i gospodarki, prowadząc do zwiększenia dobrobytu. Wszystkie te elementy skutkowały zwiększeniem roli marketingu, których w obecnej gospodarce jest wręcz nieodzowny.
Niniejsza praca skupia się na problematyce wykorzystania marketingu w branży ubezpieczeń. Celem pracy jest poznanie wpływu działań marketingowych na sprzedaż ubezpieczeń. Na potrzeby niniejszego opracowania sformułowano tezę, zgodnie z którą znaczenie działań marketingowych w sprzedaży ubezpieczeń jest kluczowe. Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy rozdział pracy stanowi wprowadzenie do teorii marketingu. Przybliżono definicję marketingu oraz określono jego znaczenie rynkowe. Przedstawiono rodzaje marketingu. Nawiązano do aspektu dostarczania klientom wartości i zadowolenia.
Rozdział drugi pracy nawiązuje do aspektu konsumentów i ich zachowania na rynku. Przybliżono potrzeby konsumenta, przedstawiono aspekty związane z podejmowaniem decyzji przez konsumenta. Istotnym zagadnieniem jest tu satysfakcja i subiektywne postrzeganie jakości, co także zostało przedstawione w ramach rozdziału. Przedstawiono także wizerunek przedsiębiorstwa i jego postrzeganie na rynku. Przybliżono przyczyny podejmowania przez konsumentów decyzji o zmianie marki. Opisano zagadnienie kosztów utraty klienta.
Rozdział trzeci pracy zawiera analizę wpływu marketingu na sprzedaż ubezpieczeń w oparciu o badania własne. Przedstawiono przedmiot i cel badań, problem badawczy, jak również hipotezy, zmienne i wskaźniki. Opisano metody, techniki i narzędzia badawcze. Przedstawiono wyniki badań.
Podobne prace
Marketing usług ubezpieczeniowych
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 63
Konkurencja i współpraca banków
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 110