Opis pracy
Punktem wyjścia do omówienia problematyki pracy było odniesienie się do aktualnych statystyk wypadków z udziałem pojazdów i pieszych w Europie. Przeprowadzono analizę Dyrektyw Unijnych na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) oraz programów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (Gambit 2005, Polityka Transportowa Państwa). W statystykach wypadków porównano Polskę na tle innych krajów Unii Europejskiej. Przedstawiono ich liczbę oraz okoliczności w jakich powstały w rozbiciu na poszczególne lata (ze szczególnym naciskiem na lata 2011-2012). Wprowadzenie w założeniu podkreśla istotę BRD dla Unii Europejskiej oraz Polski.
Następnie scharakteryzowano systemy ITS, gdzie opisano ich architekturę w dwóch częściach. Pierwsza zajmuje się architekturą logiczną, druga architekturą fizyczną. W sekcji dotyczącej architektury fizycznej opisano szczegółowo poszczególne bloki (infrastruktura stała, pojazdy, centra, podróżni). Z uwagi na ilość procesów w sekcji dotyczącej architektury logicznej, ograniczono pracę do opisu procesów pierwszego oraz zerowego poziomu.
W odniesieniu do bloku reprezentującego fizyczną architekturę ITS wybrano, opisano i przeanalizowano konkretne produkty klasyfikowane jako części składowe systemów ITS. Wybrano produkty z kategorii: infrastruktury stałej, pojazdów, podróżnych oraz centrów. Przestawiono parametry oraz możliwości poszczególnych technologii oraz odniesiono urządzenia do kwestii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Z uwagi na ograniczoną dostępność materiałów opisujących działanie urządzeń ITS odwołano się do otwartego projektu INDECT . Opisano i przeanalizowano projekt INDECT. Cześć ta dostarcza informacji, na jakiej zasadzie mogą działać poszczególne części składowe systemów ITS. Przestawiono opis komunikacji między urządzeniami wykorzystywanymi w projekcie. Opisano strukturę komunikatów przesyłanych między urządzeniami oraz dokonano przedstawienia algorytmów, na podstawie których system działa. Przedstawiono najważniejsze elementy z systemów ITS oraz ich przykładowe zastosowanie.
Ostatni rozdział, to przegląd najnowszych trendów i technologii w obszarze ITS. W zakresie opisu technologii przyszłości przedstawiono automatycznie jeżdżące pojazdy (bez udziału kierowcy) oparte na technologii lidarowej. Odwołano się do projektu INDECT w kwestii urządzeń UAV (bezzałogowych samolotów) monitorujących zdarzenia w terenie miejskim oraz pozamiejskim. Urządzenia mogą być wykorzystane również przy wspieraniu zarządzania ruchem drogowym oraz przy obsłudze imprez masowych.
Podobne prace
Projekt i wykonanie aplikacji mobilnej wspomagającej pracę logopedy
Rodzaj pracy: Inżynierska | Stron: 47
Ewolucja komentarza sportowego w kontekście nowych technologii na przykładzie telewizyjnych transmisji z meczów piłki nożnej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 92
Straż Graniczna w walce z nielegalną migracją
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 52