Nowoczesne technologie w systemach ITS na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 132
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 977

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 299 zł (zamów)

Opis pracy

Punktem wyjścia do omówienia problematyki pracy było odniesienie się do aktualnych statystyk wypadków z udziałem pojazdów i pieszych w Europie. Przeprowadzono analizę Dyrektyw Unijnych na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) oraz programów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (Gambit 2005, Polityka Transportowa Państwa). W statystykach wypadków porównano Polskę na tle innych krajów Unii Europejskiej. Przedstawiono ich liczbę oraz okoliczności w jakich powstały w rozbiciu na poszczególne lata (ze szczególnym naciskiem na lata 2011-2012). Wprowadzenie w założeniu podkreśla istotę BRD dla Unii Europejskiej oraz Polski.

Następnie scharakteryzowano systemy ITS, gdzie opisano ich architekturę w dwóch częściach. Pierwsza zajmuje się architekturą logiczną, druga architekturą fizyczną. W sekcji dotyczącej architektury fizycznej opisano szczegółowo poszczególne bloki (infrastruktura stała, pojazdy, centra, podróżni). Z uwagi na ilość procesów w sekcji dotyczącej architektury logicznej, ograniczono pracę do opisu procesów pierwszego oraz zerowego poziomu.

W odniesieniu do bloku reprezentującego fizyczną architekturę ITS wybrano, opisano i przeanalizowano konkretne produkty klasyfikowane jako części składowe systemów ITS. Wybrano produkty z kategorii: infrastruktury stałej, pojazdów, podróżnych oraz centrów. Przestawiono parametry oraz możliwości poszczególnych technologii oraz odniesiono urządzenia do kwestii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Z uwagi na ograniczoną dostępność materiałów opisujących działanie urządzeń ITS odwołano się do otwartego projektu INDECT . Opisano i przeanalizowano projekt INDECT. Cześć ta dostarcza informacji, na jakiej zasadzie mogą działać poszczególne części składowe systemów ITS. Przestawiono opis komunikacji między urządzeniami wykorzystywanymi w projekcie. Opisano strukturę komunikatów przesyłanych między urządzeniami oraz dokonano przedstawienia algorytmów, na podstawie których system działa. Przedstawiono najważniejsze elementy z systemów ITS oraz ich przykładowe zastosowanie.

Ostatni rozdział, to przegląd najnowszych trendów i technologii w obszarze ITS. W zakresie opisu technologii przyszłości przedstawiono automatycznie jeżdżące pojazdy (bez udziału kierowcy) oparte na technologii lidarowej. Odwołano się do projektu INDECT w kwestii urządzeń UAV (bezzałogowych samolotów) monitorujących zdarzenia w terenie miejskim oraz pozamiejskim. Urządzenia mogą być wykorzystane również przy wspieraniu zarządzania ruchem drogowym oraz przy obsłudze imprez masowych.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 299 zł.