Teoretyczne podstawy oddziaływań terapeutyczno – wychowawczych
Podstawowe informacje o pracy
Ilość stron: 7
Rodzaj pracy: Zaliczeniowa
Identyfikator pracy: 145
Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Co znajdziesz na tej stronie?
Opis pracy
Opis zawartości pracy
Praca przedstawia teoretyczne podstawy oddziaływań terapeutyczno – wychowawczych. Nawiązano w niej do schematu Schramla oraz założeń związanych z teorią dotyczącą oddziaływań teoretyczno-wychowawczych. Przedstawiono teoretyczne aspekty procesu wychowania. Nawiązano do zakłóceń procesu wychowawczego oraz elementów związanych z procesem. Opisano kategorie wpływów terapeutycznych. Zdefiniowano postępowanie terapeutyczno-wychowawcze oraz nawiązano do psychopedagogicznego charakteru terapii.
Czym jest wychowanie?
Wychowanie to złożony proces wzajemnych oddziaływań między dojrzałym wychowawcą a mniej dojrzałym wychowankiem, oparty na nadawaniu i odbiorze wpływów. Jego celem jest trwałe kształtowanie osobowości wychowanka zgodnie z zamierzonym projektem.
Cztery wymiary sytuacji terapeutyczno - wychowawczych
- wychowawca, czyli osoba specjalizująca się w zakresie pracy terapeutycznej, która dysponuje dodatkowymi kwalifikacjami zawodowymi
- wychowanek, czyli jednostka charakteryzująca się różnorodnymi zaburzeniami w regulacji kontaktów z otoczeniem, które wymagają indywidualnego oddziaływania opartego na dokładnej diagnozie poprzedzającej terapię i modyfikowaną w trakcie jej trwania
- grupa, czyli zespół osób wymagających pomocy - najczęściej grupy są nieliczne, co ma na celu ułatwienie nawiązywania głębszych interakcji i stworzenia możliwość indywidualizowania
- zadanie, czyli konkretne cele dokładnie sprecyzowane zależnie od diagnozy, odpowiadające potrzebom dziecka
Podobne prace
Zakład poprawczy jako miejsce resocjalizacji
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 73
Kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 50
Znaczenie stosowania kar i nagród w wychowaniu dzieci przedszkolnych
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 77