Opis pracy
Praca skupia się na aspektach związanych z wykorzystaniem analizy strategicznej. W kontekście analizowanej problematyki odniesiono się do roli sektora internetowego w działaniu przedsiębiorstw. Przedstawiono specyfikę nowej gospodarki i pojęcie e-biznesu. Odniesiono się do kluczowych modeli działań e-biznesu. Opisano istotę i funkcjonowanie przedsiębiorstwa internetowego.
W dalszej części pracy przedstawiono metody analizy strategicznej jako narzędzia wykorzystywanego w zarządzaniu strategicznym. Opisano pojęcie i genezę analizy strategicznej, przedstawiono klasyfikacje metod analizy tego typu. Opisano metodę pięciu sił Portera i procedury postępowania w ramach metody. Podjęto próbę przedstawienia zalet i wad oraz obszarów wykorzystania opisywanej metody.
W końcowej części pracy przedstawiony został przykład wykorzystania analizy strategicznej metodą pięciu sił Portera w ramach rynku B2C w Polsce. Przybliżono ogólną charakterystykę rynku B2C. Przeprowadzono analizę rynku B2C według siły przetargowej dostawców, nabywców, według zagrożeń ze strony substytutów, według gróźb wejścia do sektora oraz według rywalizacji w ramach sektora.
Podobne prace
Przeciwprzeniesienie w psychoterapii grupowej
Rodzaj pracy: Dyplomowa | Stron: 31
Przestępstwo przeciwko mieniu
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 70
Kobiety w świecie polityki na wybranych przykładach
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 76