Opis pracy
Logistyczna obsługa klienta w głównej mierze skupia się na umiejętności zaspokojenia potrzeb odbiorców. Dotyczy ona większości przedsiębiorstw, ponieważ w każdym z nich występuje konsument. Bez zgłoszenia zapotrzebowania na dany produkt lub usługę przez klienta, nie ma transakcji kupna-sprzedaży. Poziom logistycznej obsługi klienta zależy między innymi od tego jak dane przedsiębiorstwo sprosta oczekiwania konsumenta względem jakości świadczonego produktu/usługi oraz czasu jej realizacji.
Przedmiotem pracy jest przedstawienie kierunków rozwoju logistycznej obsługi klienta na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Koncepcja została opracowana na podstawie literatury oraz w oparciu o wyniki badań ankietowych. Zakres przestrzenny badania odnosi się do miejscowości zlokalizowanych w pobliżu analizowanego przedsiębiorstwa, których to właściciele korzystają z usług opisywanego przedsiębiorstwa. Logistyczna obsługa klienta stała się jednym z nadrzędnych elementów podczas świadczenia usług przez analizowane przedsiębiorstwo. Dzięki obniżeniu kosztów oraz wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań, wzrósł poziom logistycznej obsługi. Przyczyniło się to do zwiększenia liczby usatysfakcjonowanych usługobiorców. Celem pracy było przedstawienie kierunków rozwoju przedsiębiorstwa z uwzględnieniem logistycznej obsługi klienta.
Została przeprowadzona ankieta na temat opinii konsumentów przedsiębiorstwa ze świadczonych usług, występujących w firmie problemów i proponowanych do nich zmian. Ankieta została przeprowadzona w postaci formularza papierowego, który został rozdany konsumentom. Przystąpiły do niego 163 osoby. Wyniki przedstawione zostały w postaci tabel i wykresów. Analiza wyników przeprowadzonego formularza umożliwiła otrzymanie odpowiedzi na wskazane pytania. Pozwoliło to na wyznaczenie najważniejszych problemów związanych ze świadczeniem usług przez analizowane przedsiębiorstwo.
Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale pracy, wykorzystano szeroki zakres literatury dotyczącej logistyki oraz logistycznej obsługi klienta. Zostały przytoczone definicje logistycznej obsługi klienta, zawierające się w niej elementy oraz jej klasyfikacja z uwzględnieniem zadowolenia konsumentów na podstawie między innymi: D. Kempny oraz S. Kauf.
Drugi rozdział pracy dotyczy charakterystyki przedsiębiorstwa.
W trzecim rozdziale zostały opracowane wyniki przeprowadzonej wśród respondentów ankiety.
Podobne prace
Logistyka dystrybucji i obsługa klienta na przykładzie koncernu PKN Orlen
Rodzaj pracy: Inżynierska | Stron: 52
Zarządzanie ryzykiem płynności banku komercyjnego (na przykładzie)
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 82
Polski system ubezpieczeń emerytalnych
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 66