Opis pracy
Istota public relations może być postrzegana jako bezpłatna forma komunikowania się przedsiębiorstwa z podmiotami, w przypadku których kontakty powinny być pozytywne. Przykładem definicji formułowanej z punktu widzenia public relations jako funkcji zarządzania, definicja brzmi odmiennie. Zgodnie z nią, jest to funkcja zarządzania, której celem jest badanie nastawienia otoczenie i określanie strategii i procedur jednostek lub całej organizacji w odniesieniu do interesu publicznego oraz planowanie i wykonywanie programu działania, czego celem jest uzyskanie akceptacji otoczenia.
Public relations jest zbiorem działań, których komplikacja jest na tyle wysoka, iż w każdym przypadku wskazane jest odpowiednie zarządzanie podejmowanymi w tym zakresie działaniami. Zarządzanie public relations opisywane jest często w literaturze przedmiotu, jednak na szczególną uwagę zasługuje model zaproponowany przez Normana Stone’a. Wyróżnia on osiem kluczowych elementów zarządzania public relations, do których zalicza się:
• analizę;
• cele;
• strategię;
• programy;
• źródła;
• wykonanie;
• oceny;
• odpowiedzialność.
Działania public relations interpretowane jako odrębna funkcja zarządzania, pomagają w ustanowieniu i utrzymaniu dwustronnych torów komunikacji, porozumienia, akceptacji i współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem i jego odbiorcami. Public relations wymaga umiejętności zarządzania konkretnymi problemami, pomagając kadrze kierowniczej w pozyskiwaniu informacji i odpowiadaniu na reakcje opinii publicznej. Public relations umożliwia definiowanie i kładzenie nacisku na odpowiedzialność kadry kierowniczej, dzięki czemu możliwe jest służenie interesom publicznym. Umożliwia jednocześnie kadrze kierowniczej pozyskiwanie bieżących informacji, które są istotne dla działalności przedsiębiorstwa. Jednocześnie zasady public relations wykorzystywane są jako wczesny system ostrzegania, pomagający w przewidywaniu określonych trendów i tendencji. Podstawowym narzędziem public relations są badania i etyczne oraz solidne postępowanie umożliwiające komunikację.
Praca skupia się na problematyce strategii public relations w przedsiębiorstwie. Materiał składa się z czterech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale skupiono się na pojęciu public relations. Przedstawiono definicję public relations, rolę public relations w nowoczesnej firmie oraz uregulowania prawne związane z omawianym zakresem. Skupiono się również na kodeksach etycznych public relations, czyli w szczególności były to Kodeks Etyki PSPR, Karta Rzymska, Kodeks Europejski i Kodeks Międzynarodowy.
Drugi rozdział pracy skupia się na przedstawieniu podstawowych założeń związanych z public relations. Nawiązano tu do psychologicznych aspektów wywierania wpływu na otoczenie, komunikowanie się firmy z grupami otoczenia, jak również na zakresie działań Public Relations.
Trzeci rozdział pracy skupia się na zasadach organizacji działań pr. Nawiązano do miejsca public relations w ramach struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, opisano sposób prowadzenia badań wstępnych, jak również metod określania otoczenia firmy.
Czwarty rozdział pracy skupia się na opisaniu problematyki tworzenia programu public relations. Nawiązano do elementów programu i koncepcji tworzenia dobrej opinii o firmie w jej otoczeniu zewnętrznym. Opisano techniki tworzenia tożsamości firmy. Nawiązano do różnic między wizerunkiem i tożsamością firmy, opisano system identyfikacji wizualnej, jak również skupiono się na wewnętrznym public relations, czyli oddziaływaniu na pracowników. Skupiono się także na technikach komunikacji wewnętrznej. Rozdział traktuje również o media relations i imprezach firmowych.
Podobne prace
Zarządzanie wizerunkiem firmy na podstawie wybranych przedsiębiorstw
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 59
Marketing, public relations i reklama w przedsiębiorstwie
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 95
Public relations w Internecie
Rodzaj pracy: Zaliczeniowa | Stron: 13