Opis pracy
Problematyka komunikacji międzyludzkiej i komunikowania w ujęciu ogólnym jest tematyką rozważań wielu dziedzin nauki, jak chociażby socjologia, psychologia, pedagogika, czy nawet marketing. Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu komunikacji w aspekcie marketingowym. Głównym punktem zainteresowania autora pracy są zagadnienia związane z komunikacją i aspekty wykorzystania możliwości komunikacyjnych w reklamie. Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy rozdział pracy skupia się na zagadnieniu znaczenia komunikacji w systemie organizacyjnym firmy. Przedstawiono aspekty komunikacyjne, jako istotny element systemu organizacyjnego w danym przedsiębiorstwie. Jednym z najważniejszych aspektów związanych z komunikacją w przedsiębiorstwie jest komunikacja interpersonalna, postrzegana jako podstawa pracy z ludźmi, któremu to zagadnieniu poświęcono także część rozdziału pierwszego. Przybliżono formy komunikacji oraz zagadnienia związane z procesem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.
Rozdział drugi pracy nawiązuje do barier w procesie komunikacji, które są ważnym, choć często niedostrzeganym lub pomijanym problemem w trakcie analizy zagadnień komunikacji w przedsiębiorstwie. Skupiono się w szczególności na źródłach powstawania barier w komunikacji. Sama świadomość rodzajów źródeł i przyczyn powstawania tego typu barier stwarza duże możliwości rozwiązania problemów komunikacyjnych. W ramach drugiego rozdziału wyszczególniono bariery organizacyjne, bariery społeczne i kulturowe, które zostały szczegółowo omówione i przeanalizowane.
Ostatni, trzeci rozdział pracy skupia się na zagadnieniach reklamy, jako najbardziej popularnej formy komunikacji firmy z rynkiem. Przedstawiono cele przekazu reklamowego, które mogą być zróżnicowane, mimo, że pozornie zawsze są zbliżone. Przekaz reklamowy spełnia również zróżnicowane funkcje, których rodzaje i specyfika zostały przedstawione na łamach rozdziału trzeciego. Mimo dużego zróżnicowania i mnogości reklam, tylko niektóre z nich są skuteczne i właśnie aspekt skuteczności reklamy został poruszony na łamach rozdziału. Interesującym zagadnieniem związanym z reklamą jest wykorzystanie emocji w emitowanym przekazie reklamowym. Jest to jedna z bardziej skutecznych metod docierania do odbiorców i została ona omówiona w końcowej części rozdziału.
Podobne prace
Komunikacja z klientem w urzędzie pocztowym
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 71
Kierunki usprawniania komunikacji firmy z rynkiem
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 104
Budowa strategii public relations w przedsiębiorstwie
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 59