Co znajdziesz na tej stronie?
Opis pracy
Opis zawartości pracy
Niniejsza praca miała na celu poznanie osoby nauczyciela i jego działalności wychowawczej z punktu widzenia rodziców dziecka sześcioletniego. Podmiotem badań zatem był nauczyciel, który był oceniany przez rodziców. Jego kompetencje, cechy, osobowość, stanowiły przedmiot badań.
Praca ta składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rozwój dziecka sześcioletniego: jego rozwój fizyczny i motoryczny, społeczno-emocjonalny. Opisano także umiejętności przeciętnego sześciolatka pod kątem jego motoryki, mowy, myślenia, uwagi i koncentracji oraz samodzielności.
W rozdziale drugim został przedstawiony zawód nauczyciela edukacji przedszkolnej. Opisano, jaką rolę spędza w kształceniu dziecka, na czym polega współpraca nauczyciela z rodzicami sześciolatków. Skupiono się na kompetencjach nauczyciela i ich znaczeniu w przygotowaniu dziecka do dalszych etapów życia. Zwrócono uwagę na jeden z ważniejszych aspektów pracy nauczyciela, jakim jest ocena gotowości szkolnej.
Rozdział trzeci jest rozdziałem metodologicznym, gdzie został przedstawiony cel i przedmiot badań, zostały postawione hipotezy i pytania badawcze. Zastosowaną metodą do zebrania badań był sondaż diagnostyczny, zaś technikami wywiad z 25 rodzicami dzieci sześcioletnich i ankieta z nauczycielką przedszkola w Wieliczce. Narzędziami badawczymi był kwestionariusz ankiety i wywiadu.
W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań oraz zweryfikowano na ich podstawie prawdziwość hipotez. Pytania zawarte w kwestionariuszu ankiety i wywiadu były ukierunkowane na uzyskanie informacji na temat zdobycia opinii na temat cech fizycznych nauczyciela, jego osobowości i poziomu kompetencji niezbędnych dla nauczyciela dzieci sześcioletnich.
Spis treści pracy
Wstęp
Rozdział I Charakterystyka sześcioletniego dziecka
1.1. Rozwój dziecka sześcioletniego
1.1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny
1.1.2. Rozwój społeczno - emocjonalny
1.2. Opis umiejętności przeciętnego sześciolatka
1.2.1. Motoryka dziecka
1.2.2. Charakterystyka mowy dziecka
1.2.3. Cechy charakterystyczne myślenia, uwagi i koncentracji
1.2.4. Samodzielność dziecka sześcioletniego
Rozdział II Zawód nauczyciela w świetle literatury
2.1. Rola nauczyciela w edukacji przedszkolnej sześciolatków
2.2. Współpraca nauczyciela z rodzicami sześciolatków
2.3. Kompetencje nauczyciela w edukacji przedszkolnej
2.4. Ocena gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich przez nauczyciela
Rozdział III Metodologia badań
3.1. Przedmiot i cel badań
3.2. Pytania i hipotezy badawcze
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.4. Grupa badana i teren badań
Rozdział IV Analiza badań własnych
4.1. Opinia na temat cech fizycznych nauczyciela w oczach rodziców dzieci
4.2. Osobowość nauczyciela w opinii rodziców
4.3. Opinia rodziców na temat poziomu kompetencji nauczyciela do wychowania przedszkolnego
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Podobne prace
Adaptacja do przedszkola a miejsce zamieszkania
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 88
Proces adaptacji dziecka trzyletniego do funkcjonowania w przedszkolu
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 62
Rozwijanie aktywności twórczej dzieci
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 94