Ocena gotowości szkolnej dziecka sześcioletniego

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 59
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 891

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 180 zł (zamów)

Co znajdziesz na tej stronie?

  1. Opis zawartości pracy
  2. Spis treści pracy

Opis pracy

Opis zawartości pracy

Niniejsza praca miała na celu poznanie osoby nauczyciela i jego działalności wychowawczej z punktu widzenia rodziców dziecka sześcioletniego. Podmiotem badań zatem był nauczyciel, który był oceniany przez rodziców. Jego kompetencje, cechy, osobowość, stanowiły przedmiot badań.

Praca ta składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rozwój dziecka sześcioletniego: jego rozwój fizyczny i motoryczny, społeczno-emocjonalny. Opisano także umiejętności przeciętnego sześciolatka pod kątem jego motoryki, mowy, myślenia, uwagi i koncentracji oraz samodzielności.

W rozdziale drugim został przedstawiony zawód nauczyciela edukacji przedszkolnej. Opisano, jaką rolę spędza w kształceniu dziecka, na czym polega współpraca nauczyciela z rodzicami sześciolatków. Skupiono się na kompetencjach nauczyciela i ich znaczeniu w przygotowaniu dziecka do dalszych etapów życia. Zwrócono uwagę na jeden z ważniejszych aspektów pracy nauczyciela, jakim jest ocena gotowości szkolnej.

Rozdział trzeci jest rozdziałem metodologicznym, gdzie został przedstawiony cel i przedmiot badań, zostały postawione hipotezy i pytania badawcze. Zastosowaną metodą do zebrania badań był sondaż diagnostyczny, zaś technikami wywiad z 25 rodzicami dzieci sześcioletnich i ankieta z nauczycielką przedszkola w Wieliczce. Narzędziami badawczymi był kwestionariusz ankiety i wywiadu.

W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań oraz zweryfikowano na ich podstawie prawdziwość hipotez. Pytania zawarte w kwestionariuszu ankiety i wywiadu były ukierunkowane na uzyskanie informacji na temat zdobycia opinii na temat cech fizycznych nauczyciela, jego osobowości i poziomu kompetencji niezbędnych dla nauczyciela dzieci sześcioletnich.

Spis treści pracy

Wstęp

Rozdział I Charakterystyka sześcioletniego dziecka

1.1. Rozwój dziecka sześcioletniego

1.1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny

1.1.2. Rozwój społeczno - emocjonalny

1.2. Opis umiejętności przeciętnego sześciolatka

1.2.1. Motoryka dziecka

1.2.2. Charakterystyka mowy dziecka

1.2.3. Cechy charakterystyczne myślenia, uwagi i koncentracji

1.2.4. Samodzielność dziecka sześcioletniego

Rozdział II Zawód nauczyciela w świetle literatury

2.1. Rola nauczyciela w edukacji przedszkolnej sześciolatków

2.2. Współpraca nauczyciela z rodzicami sześciolatków

2.3. Kompetencje nauczyciela w edukacji przedszkolnej

2.4. Ocena gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich przez nauczyciela

Rozdział III Metodologia badań

3.1. Przedmiot i cel badań

3.2. Pytania i hipotezy badawcze

3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze

3.4. Grupa badana i teren badań

Rozdział IV Analiza badań własnych

4.1. Opinia na temat cech fizycznych nauczyciela w oczach rodziców dzieci

4.2. Osobowość nauczyciela w opinii rodziców

4.3. Opinia rodziców na temat poziomu kompetencji nauczyciela do wychowania przedszkolnego

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 180 zł.

Podobne prace

Adaptacja do przedszkola a miejsce zamieszkania
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 88

Proces adaptacji dziecka trzyletniego do funkcjonowania w przedszkolu
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 62

Rozwijanie aktywności twórczej dzieci
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 94