Współczesna polszczyzna i jej odmiany

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 8
Rodzaj pracy: Zaliczeniowa
Identyfikator pracy: 476

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 39 zł (zamów)

Opis pracy

Język polski, czyli potocznie mówiąc polszczyzna, należy wraz z językiem czeskim, słowackim, pomorskim, dolnołużyckim, górnołużyckim oraz wymarłym połabskim do grupy języków zachodniosłowiańskich, stanowiących część rodziny języków indoeuropejskich. Ocenia się, że go jako język ojczysty około 44 milionów ludzi na świecie mieszkańców Polski oraz Polaków zamieszkałych za granicą, czyli Polonii. Na język polski wpływały inne języki. Najważniejszymi z nich były: łaciński, niemiecki, czeski, białoruski i ukraiński turecki, francuski, włoski, rosyjski, jidysz. Obecnie obserwować można duży wpływ języka angielskiego. Język polski w dzisiejszych czasach swoją postać zawdzięcza długiemu i powolnemu rozwojowi. Przede wszystkim nie jest on jednolity na obszarze całego kraju, o czym świadczą jego liczne odmiany. W dziejach Polski ważną rolę polityczną i kulturalną odegrały dzielnice: Wielkopolska, Małopolska i Mazowsze. Lokalne odmiany polszczyzny tych regionów ostatecznie wpłynęły na kształt dzisiejszej polszczyzny literackiej. Dominującą rolę przypisuje się Wielkopolsce i Małopolsce, nieco mniejszą zaś Mazowszu, gdyż po przeniesieniu stolicy z Krakowa do Warszawy (1596 r.) proces kształtowania się języka literackiego był już prawie zakończony.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 39 zł.

Podobne prace

Los dzieci polskich w hitlerowskim systemie zagłady
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 58

Obywatelstwo polskie
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 67

Mnemotechniques as an effective aid in foreign language learning and teaching
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 67